Poradnik praktyczny: Our Best Rates Guarantee – Hilton

Kolejny program gwarancji najlepszej ceny nie jest tak owocny jak Best Rate Guarantee sieci IHG, ale w pewnych sytuacjach warto mu się przyjrzeć. Sprawa wygląda najciekawiej przy krótkich pobytach, w tańszych hotelach należących do sieci Hilton – przy odrobinie szczęścia możemy spędzić pierwszą noc za grosze. Jednak, gdy nie mamy preferencji co do sieci hotelu, warto sobie przekalkulować, czy przykładowo nie będzie bardziej opłacalny LNF sieci Marriott 

Sama idea jest identyczna jak konkurencyjnych programach, polega na znalezieniu noclegu taniej u pośrednika niż na własnych stronach należących do Hiltona. W ramach rekompensaty, dostajemy od Hiltona wyrównanie do tańszej stawki (dokładnie do takiej jaką znaleźliśmy) plus 50$ rekompensaty. Jak zwykle podstawą jest przejrzenie T&C, poniżej skupimy się jedynie na praktycznych aspektach

Z bardziej praktycznych informacji – wg mnie program jest mniej restrykcyjny niż BRG IHG, a bardziej niż LNF Marriotta. Jak wspomniałem na początku, wykorzystuję ten program jedynie do krótkich pobytów w tańszych hotelach. Opisany poniżej przykład dotyczy hotelu Hilton w Barcelonie, gdzie zatrzymam się na jedną noc.

Gdy już znaleźliśmy nasz hotel, mamy 24 godziny na złożenie wniosku. Jednocześnie rezerwacja nie może być „na jutro”, minimalny odstęp od złożenia wniosku do doby hotelowej to 24 godziny. Zaczynamy standardowo w wyszukania tego samego noclegu, w tych samych datach i na tych samych warunkach poprzez jedną z multiwyszukiwarek – np. Hotelscombined.com, Kayak.com

Znalazłeś tańszą ofertę? Na co zwrócić uwagę – przede wszystkim porównujemy stawkę „netto” bez wliczonych podatków i dodatkowych opłat. Warto o tym pamiętać, inne programy jak najbardziej dopuszczają porównywanie ostatecznej kwoty „brutto”.

Kwota różni się jednie o kilka groszy/centów/eurocentów? Niestety może być problem, Hilton zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku w przypadku różnic w przeliczaniu kursów walut. Dodatkowo stawka musi być publicznie dostępna (bez zaproszeń, targetowania oferty, konieczności logowania) i nie może być to „hotel niespodzianka” – polega to na tym, że o tym do jakiego hotelu trafimy dowiadujemy się dopiero po dokonaniu rezerwacji, wcześniej bazujemy jedynie na pewnych poszlakach, np. ilość gwiazdek (takie cuda oferuje m.in. Priceline).

Najtrudniejsze w większości tego typu programów jest jednak znalezienie odpowiedniego maksymalnego dopuszczalnego terminu anulacji noclegu. Nie ma szans na zatwierdzenie wniosku w przypadku gdy znaleźliśmy tańszy nocleg bezzwrotny, a na stronach Hiltona zarezerwowaliśmy zwrotną rezerwację. W moim przypadku nie miałem problemów z akceptacją wniosku, gdzie na stronie pośrednika termin ten był dokładniej określony niż na stronie Hiltona (chociaż można domyślać się, że chodzi o godzinę 12:00 25.07.2015).

Gdy wszystko jest sprawdzone wysyłamy wniosek za pomocą formularza zgłoszenia. Teoretyczny czas na odpowiedź to 24 godziny, ale w moim przypadku było to… prawie 100 godzin. Radzę więc uzbroić się w cierpliwość i nie kasować rezerwacji 😉 W przypadku pozytywnej odpowiedzi dostaniemy podobną wiadomość do zamieszczonej poniżej, a po kilku godzinach drugi mail z potwierdzeniem modyfikacji rezerwacji.

W moim przypadku cena zmniejszyła się o ponad 60% w stosunku do ceny pierwotnej. Czy warto – warto jeżeli w pobliżu nie ma hoteli IHG i możliwego ich BRG 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s