Poradnik praktyczny: Look No Further – Marriott

Przed nami drugi z sieciowych programów gwarancji najlepszej ceny – Look No Further (LNF) sieci Marriott. Nie ma w nim znaczących różnic w porównaniu do innych tego typu programów, dlatego zachęcam do zapoznania się z podstawowymi zasadami opisanymi w poście dotyczącym IHG BRG.

Postaram się zwrócić uwagę jedynie na praktyczne aspekty obniżania ceny noclegu, podarujemy sobie dosłowne analizowanie regulaminu. Można powiedzieć, że program jest zdecydowanie łatwiejszy od wspomnianego wyżej BRG sieci IHG, ze względu na mniejszą dokładność weryfikacji wniosku (subiektywna opinia, na podstawie kilku zatwierdzonych wniosków, które w innych programach nigdy by nie przeszły).

W jedynym zdaniu na czym polega LNF – znajdź u pośrednika pobyt w naszym hotelu taniej, a obniżymy stawkę do tego poziomu i damy dodatkowe 25% zniżki. Nieźle, tym bardziej że zniżka dotyczy całego pobytu, a nie tylko jednej nocy. Bardzo dobry program w przypadku dłuższych pobytów, oszczędności mogą być spore. Niestety nie wiem, czy obniżone stawki liczą się do statusu, ale obawiam się, że niestety nie.

Tradycyjnie zachęcam do rezerwowania stawek zwrotnych w przypadku gdy nie chcemy bądź nie jesteśmy w stanie pokryć całości kosztów w przypadku odrzucenia wniosku LNF oraz do założenia darmowego konta na stronie Marriott, co pozwoli nam na kontrolę nad rezerwacjami.

Cały proces przejścia LNF jest analogiczny do innych tego typu programów:

  • Rezerwujemy na oficjalnych stronach Marriottu pobyt i szukamy u pośredników (np. hotelscombined.com) tańszej oferty na dokładnie ten sam pokój, z takim samym wyżywieniem (bądź jego brakiem 😉 ) i podobnym terminem anulacji noclegu. Tak, wystarczy „podobnym” – za każdym razem miałem akceptowany wniosek w przypadku gdy różnica wynosiła nawet 1 dobę. W IHG by to nie przeszło 🙂
  • Mamy 24 godziny na wysłanie wniosku. Do „starych” rezerwacji to nie zadziała. Chyba, że mamy rezerwacje z możliwością bezpłatnego anulowania, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby ją anulować, założyć nową i wysłać wniosek LNF 😉 Jeżeli zakładaliśmy rezerwację w dniu faktycznego noclegu można wysłać wniosek w pierwszej dobie pobytu do 23:59.
  • Marriott to nie tylko ta Marriott, ale też wiele innych „pod-marek”, często znacznie tańszych. LNF obejmuje je również, za wyjątkiem: Protea Hotels®, Ritz-Carlton Montreal, The Ritz London, and Hotel Ritz Madrid. Ostatnio zaszła zmiana na plus, ponieważ dotychczas było więcej wykluczeń włącznie z całą siecią Ritz-Carlton.
  • Marriott broni się przed kursami wymiany walut (ich wahaniami) i zastrzega sobie prawo do anulacji w przypadku gdy różnica jest mniejsza niż 1 USD. Nie przekonują ich także ręcznie robione screenshoty i załączone do wniosku.
  • Gdy jesteśmy pewni swego, wypełniamy wniosek. Warto przygotować sobie numer konta, które założyliśmy oraz numer z potwierdzenia rezerwacji. Odpowiedź przychodzi z reguły w ciągu kilku godzin. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia, stawka jest zmieniana przez biuro LNF bezpośrednio w naszej rezerwacji. Eliminuje to ryzyko, że hotel z jakiegoś dziwnego powodu nie będzie chciał uznać naszej stawki (w przeciwieństwie do mojego ostatniego przypadku z IHG)

Polecam jednak potwierdzić stawkę mailowo w hotelu, raz mi się zdarzyło, że nie chciano uznać mi śniadania. Problem jednak szybko wyjaśniono i nikt nie robił problemów.

Polecam ten BRG ze względu na prostotę i skuteczność. Na pewno nie daje aż takich profitów jak IHG, ale w przypadku dłuższych pobytów oszczędność może być spora.

Reklamy

One thought on “Poradnik praktyczny: Look No Further – Marriott

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s