BRG #1 – IHG – InterContinental Paris Le Grand

W dzisiejszym poście chciałem przedstawić ciekawy przypadek moich zmagań z BRG sieci IHG. O ile dosyć ciężko jest znaleźć nocleg kwalifikujący się do BRG na interesujący nas termin z dużym wyprzedzeniem, to wiele okazji można „ustrzelić” na kilka dni przed planowanym pobytem w hotelu.

Związane jest to z poniższym punktem regulaminu BRG:

Matching Terms. All terms of the comparison room reservation, including, but not limited to pre-payment, deposit, number of guests, or other requirements must be equal in all respects to the terms found on an IHG website for your claim to be valid. For example, when you book a room that may be cancelled without penalty on an IHG website, you may not compare it to a room with a pre-paid or non-refundable price on a non-IHG website. At all IHG hotels globally, pre-paid rates on non-IHG sites will be compared with the IHG hotel’s lowest available rate on IHG websites. The Guarantee is not available for bookings on websites where the booking details are unknown until after purchase. Sites that do not reveal the hotel brand name until after the payment has been completed (including bidding sites) do not qualify for this Guarantee.

W praktyce oznacza to, że możemy porównywać stawki Best Flexible Rate na stronach IHG ze stawkami prepaid pośredników w przypadku gdy takowych brak na stronie IHG. Sytuacja zdarza się dość często, przeważnie gdy do noclegu pozostało niewiele czasu (około tygodnia). Chyba nie muszę mówić jakie to daje możliwości… 🙂

W zeszłym miesiącu pojawił mi się cień szansy na darmową noc w InterContinental Paris Le Grand w pokoju Club Access. Znalaziona u pośrednika niżsża stawka (prepaid), a na stronie pozostały już tylko Best Flexible Rate. Szybko wysłałem wniosek i ku mojemu zdziwieniu został zaakceptowany bez problemu w przeciągu 20 godzin. Pomyślałem sobie – super, 380 EUR w kieszeni, śpimy za darmo! 😉

Rzeczywistość nie okazała się jednak tak kolorowa. W chwili zatwierdzenia wniosku do noclegu pozostało mi 6 dni. Całkiem sporo czasu dla pracowników hotelu, żeby przestawić stawkę w rezerwacji na darmową, prawda? 😉 Gorączkowo odświeżałem mobilną wersję strony w nadziei, że zobaczę magiczne 0,01 EUR przy końcowej cenie noclegu. Niestety mijały kolejne dni, a stawka pozostawała bez zmian. Mając w pamięci maksymalny możliwy termin anulacji rezerwacji (przeddzień noclegu, godzina 16:00) postanowiłem napisać mail do hotelu, z delikatną sugestią żeby zainteresowali się moją sprawą 😉 Po kilku godzinach otrzymałem taką odpowiedź bezpośrednio z hotelu:

Do dnia wylotu sytuacja się nie zmieniła, więc pomyślałem że pofatyguje się osobiście do hotelu zapytać jak sprawa wygląda 😉 Wylatywałem w przeddzień noclegu, w centrum Paryża miałem być około 14:30, czyli miałem półtorej godziny czasu na dogadanie się w hotelu przed maksymalnym terminem anulacji noclegu. Jednak dzięki kochanemu WizzAir i… czterogodzinnemu opóźnieniu musiałem niestety anulować nocleg (w podglądzie rezerwacji nadal widniała pełna kwota 380 EUR, która byłaby prawdopodobnie pobrana z mojej karty w przypadku niestawienia się – opłata no show). Mówi się trudno, ale może jeszcze się kiedyś uda!

W tej sytuacji nie można winić IHG, tylko bezpośrednio obsługę hotelu, która widocznie ma coś przeciwko bezpłatnym pobytom 😉 Gdy już wróciłem do Polski, otrzymałem maila bezpośrednio z IHG o takiej treści:

 

IHG wzięło na klatę to BRG i zaproponowało mi zwrot kosztów noclegu bezpośrednio na kartę 🙂 Trochę szkoda, że dopiero teraz (a może specjalnie, po anulacji noclegu…?). W każdym razie to porządna sieć, gdy BRG zostanie zatwierdzone, to nawet bunt managera w hotelu na nic się zda 🙂

3 thoughts on “BRG #1 – IHG – InterContinental Paris Le Grand

  1. To u nich standard w sytuacji gdy nie mogą zmienić stawki w systemie, dajesz dane do przelewu i temat zalatwiony. Wielkim plusem z calej sytuacji jest to, ze za taki pobyt naliczaja się punkty. Najprawdopodobniej przetestuje w maju.

    Lubię to

Skomentuj

